سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جایزه یک میلیون دلاری اپل برای کسانی که نقص‌های امنیتی آیفون را بیابند


 

  • جایزه یک میلیون دلاری اپل برای کسانی که نقص‌های امنیتی آیفون را بیابند

    این تصمیم در پی شدت یافتن حملات سایبری به تلفن‌های همراه و وسایل الکترونیکی قابل اتصال به اینترنت گرفته شده است چرا که اکنون بسیاری از مدیران، سیاستمداران، خبرنگاران و سایر اعضای جامعه نگران درز اطلاعات شخصی و کاری خود هستند.

    این جایزه یک میلیون دلاری در صورت دسترسی از راه دور به هسته اصلی آیفون و بدون هیچ گونه اقدامی از طرف کاربر تلفن همراه و یافتن نقص‌های آن به فرد برنده تعلق خواهد گرفت.

    اپل پیشتر نیز جوایزی تا سقف 200 هزار دلار برای اشکالات امنیتی قابل حل نرم‌افزارهای تلفن‌های هوشمند خود در نظر گرفته بود.


    در حال حاضر شرکت‌هایی همچون «ان‌اس‌او» (NSO) که یک گروه فن‌آوری تجاری در زمینه هوش سایبری است خدمات مختلفی را به طور قانونی برای قابلیت هک کردن دستگاه‌های الکترونیکی به دولت‌ها می‌فروشند.

    «ان‌اس‌او» پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود که این شرکت فن‌آوری‌هایی را تولید می‌کند که با مجوز سازمان‌های اطلاعاتی دولتی و با هدف تحقیق و پیشگیری از ترور، جرم و جنایت بکار برده می‌شوند. به گفته مقامات این شرکت این ابزارها برای هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران، خاموش کردن صدای منتقدان و جلوگیری از آزادی بیان نیست.