سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعضای بدن بیمار سنندجی به چند نفر زندگی دوباره بخشید


 

  • اعضای بدن بیمار سنندجی به چند نفر زندگی دوباره بخشید
    آفتاب‌‌نیوز :

    شیدا خیراللهی اظهار داشت: سلیمان نصیری مرد 49 ساله ساکن ناحیه منفصل شهری حسن آباد سنندج 21مهر پس از سقوط از ارتفاع به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد.

    وی افزود: این بیمار سنندجی بدنبال سقوط دچار کاهش سطح هوشیاری و دچار مرگ مغزی شد که بلافاصله خانواده‌اش برای اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند عضو رضایت دادند.

    کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این بیمار دارای همسر و 2فرزند بوده و پدر و مادرش نیز در قید حیات هستند، گفت: پس از موافقت خانواده وی، بیمار برای انجام مراحل اهدای عضو به تهران اعزام شد.

    وی یادآور شد: پس از طی مراحل اهدای عضو و مراحل قانونی و پزشکی این عمل خداپسندانه، پیکر آن مرحوم بعد از بازگشت به سنندج صبح امروز /جمعه/ در حسن آباد به خاک سپرده شد.

    مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی بوده و زندگی بیمار وابسته به دستگاه است در صورت جدا شدن از دستگاه بعد از چند ثانیه او فوت می‌کند.

    سطح هوشیاری این بیماران عدد سه است در حالی که سطح هوشیاری انسان سالم عدد 15 است، بیمار مرگ مغزی در صورتی که اهدای عضو هم نشود بیشتر از هفت تا 10 روز زنده نخواهند ماند.

    اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه هاست ضمن اینکه برخی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.