سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باران ِتهران آلوده است؟ - همشهری آنلاین


 

  • باران ِتهران آلوده است؟ - همشهری آنلاین

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یک کارشناس هواشناسی در این زمینه گفت: ممکن است در دقایق ابتدایی بارش میزان آلاینده‌هایی که با بخار آب ترکیب شده‌اند، زیاد باشد اما با توجه به همراهی وزش باد با باران، آلاینده‌ها از سطح زمین دور می‌شوند.

    احد وظیفه اظهار کرد: جو هیچ‌وقت عاری از آلاینده‌های سمی مانند NOX و SOX نیست و این آلاینده‌ها به هر حال با بخار آب ترکیب می‌شوند. به‌طور کلی در کره زمین هم میزان آلاینده‌های هوا افزایش پیدا کرده و در نتیجه میزان باران‌های اسیدی بیشتر شده است.

    او افزود: ممکن است در دقایق ابتدایی بارش میزان آلاینده‌هایی که با بخار آب ترکیب شده‌اند، زیاد باشد اما باید در نظر داشت که بارش باران معمولا با وزش باد همراه است و باد می‌تواند آلاینده‌ها را دور کند.

    این کارشناس هواشناسی گفت: شب گذشته جریانات شمالی کم‌فشار به سواحل شمال کشور کشیده شد و در پی آن وزش باد را در سطوح زیرین جو داشتیم. بنابراین وزش باد سبب بهبود کیفیت هوا در برخی مناطق تهران شد.

    مسئولان سازمان هواشناسی کشور از چند روز پیش بارندگی باران در تهران طی امشب و فردا را پیش‌بینی کرده‌اند. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این رابطه با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (4 دی) گفت: آسمان تهران امشب بارانی می‌شود.

    صادق ضیاییان درباره احتمال بارش باران در دو روز آینده هم گفت: آسمان تهران فردا (5 دی) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و بارش باران همراه با وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (6 دی) هم نیمه ابری و در بعضی ساعات بارش پراکنده همراه با وزش باد با  حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.