سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

انتخاب اسم ایرانی

اسم یا نام هر انسانی نشانه ای از هویت او می باشد. همگی ما بسیاری از دوستان و آشنایان را می شناسیم که به خاطر اسمشان دچار مشکلات و معضلات در زندگی روزمره شان شده اند و از نظر روحی و روانی تحت فشار، چه از طرف جامعه و چه از طرف خودشان به دلیل مانوس نبودنشان با اسم خود بوده‌اند.

اسم و تاثیر آن روی شخصیت کودک

به نظر من حتی شخصیت انسان ها مطابق با اسم آنها شکل می گیرد. شاید بخواهید فرزندتان دارای مقام و منزلت باشد یا که شخصیتش مشابه اسطوره ای تاریخی در ایران باستان یا که نه فرزندی بسیار معنوی بار بیاید. بستگی به روحیه شما پدر مادر دارد. اما چیزی که مهم است این چهارچوب است. در قالب این چهارچوبی که در ادامه خواهیم گفت، اسم هایی که در هر زمان و مکانی بتوانند به فرزندتان اعتماد به نفس و ارزش بدهد انتخاب کنید. به طرزی که وقتی اسمش را معلمش، دوستانش یا هر مخاطب دیگری صدا میزند خودش از شنیدن آهنگ و معنای اسمش لذت ببرد، احساس غرور کند و حس کند مخاطب نیز چنین حسی دارد.

Iranian-names.jpg

راهنمای انتخاب نام

آهنگ اسم

آهنگ اسم مهم است. صدا کردن بعضی اسم ها در انسان حس آرامش می‌دهد. اسم های ایرانی عمدتاً این آهنگ را دارند و دلنشین هستند. ندا، آوا، ژیلا و نام های از این قبیل به خصوص برای دخترها که روحیات لطیفی دارند مناسب و خوش آواست.

معنی اسم های فارسی که خود نشانی از تاریخ و اصالت سرزمین پارس است و با حرف و اشاعه این اسم ها یادآور گنجهایی میشویم که ریشه و اصالت ما در آن است نسل به نسل منتقل می شود.

اسم هایی که به سهولت ادا می شوند

متاسفانه بعضی از اسم ها با توجه به اینکه بسیار با محتوا هستند. بسیار با اختصار گفته می شود البته اشتباه از طرف گوینده است و متاسفانه اصل اسم با این اختصار گویی به اسمی بی محتوا تبدیل می شود.

اسم زیبا

با توجه به چهار چوب های گفته شده اگر اسم ها را دسته بندی کنیم به شکل زیر در می آیند:

1.      اسم های با محتوایمقام، منزلت و قدرت

2.      اسم های اسطوره ای

3.      نام های با محتوای معنوی و عاشقانه

آهنگ اسم و سهولت در گویش

در چهارچوب فوق با توجه به علایق پدر و مادر میتوان آهنگ صدا و سهولت در گروهش را نیز اضافه نمود.در صورت علاقه به اختصارگویی اسم سهولت در گویش اسم حتما در نظر گرفته شود.

در آخر باید بگوییم که می توانید فهرست کامل اسم های ایرانی را در سایت تخصص اسم ببینید:

اسم دختر

اسم پسر

به امید روزی که تمام ایرانیان اسم های زیبای ایرانی داشته باشند و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.