سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهار برنامه دولت برای کنترل بازار مسکن


 

  • چهار برنامه دولت برای کنترل بازار مسکن

    به گزارش شفاف، آذرماه سال 1396 بود که به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز روند افزایش معاملات و به تبع آن رشد قیمت مسکن آغاز شد. هجوم سفته بازان و سرمایه گذاران به منظور حفظ ارزش پول و البته سودآوری از طریق خرید و فروش ملک در حالی شدت گرفت که این بازار از احتکار دلالان رنج می برد.

    تکرار وعده‌ها برای ارائه مالیات بر عایدی سرمایه

    به منظور مقابله با سوداگری در بخش املاک، مجلس شورای اسلامی تیر ماه 1397 طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در دستور کار قرار داد و پیش نویس آن را آماده کرد. اما این طرح با وعده دولت مبنی بر ارائه لایحه متوقف ماند. سال 1398 چندین بار در ماه های اردیبهشت، تیر، مرداد، مهر و دی از سوی وزارت اقتصاد وعده ارائه مالیات بر عایدی سرمایه تجدید شد تا نهایتاً بهمن ماه دژپسند، وزیر اقتصاد اعلام کرد که لایحه به دولت رفته اما بعید است به سال 1399 برسد.

    از این طرف مجلسی ها می گویند که لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را در سال جاری در اولویت کارهای خود قرار می دهند. صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس گفته که مالیات بر عایدی سرمایه در اولویت مجلس یازدهم خواهد بود.

    کرونا، تکمیل سامانه املاک و اسکان را متوقف کرد

    یکی دیگر از اقدامات دولت برای ورود خانه های خالی به بازار مصرف، ایجاد سامانه املاک و اسکان است که سرانجام پس از چهار سال، بهمن ماه 1398 توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد. البته راه افتادن این سامانه به اتصال دیگر دستگاه ها نیاز دارد که هنوز به طور کامل محقق نشده است.

    محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - درباره آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان به ایسنا، گفت: سامانه را قبل از عید آماده کردیم. هم اکنون بخشی از اطلاعات بارگذاری شده و برای تکمیل آن با دستگاه هایی که این اطلاعات را در اختیار دارند مکاتباتی داشتیم. جلساتی هم تا قبل از شیوع کرونا برگزار شد و تبادل نظر صورت گرفت. امیدواریم در هفته جاری اطلاعات را تکمیل کنیم و برای استفاده به سازمان امور مالیاتی بدهیم.

    توقف سایتی که به شفافیت بازار مسکن کمک می‌کرد

    در شرایطی که طی 2.5 سال گذشته روند قیمت مسکن صعودی بوده است، قیمتهای دلبخواهی از سوی بعضی مالکان به غبارآلود شدن بیشتر فضا منجر می‌شود و این در حالی است که سامانه اطلاعات بازار املاک ایران که قیمت معاملات قطعی در آن درج می شد ماه هاست که به روز نشده است.

    سامانه اطلاعات بازار املاک ایران در سال 1387 با مصوبه دولت راه‌اندازی شد و تاثیر نسبتاً خوبی در حوزه برنامه ریزی و شفافیت معاملات املاک داشت. اطلاعات مربوط به قراردادها از طریق کد رهگیری به این سامانه منتقل می‌شد و در دسترس عموم قرار می‌گرفت. تا اینکه سال 1394 دیوان عدالت اداری الزام کد رهگیری را از معاملات حذف کرد. به همین دلیل بعضی از قراردادها دارای کد رهگیری و برخی دیگر فاقد کد رهگیری است و در حقیقت تمام اطلاعات ثبت نمی شود. ایراد دیوان این بود که برای ثبت کد رهگیری قانونی وجود ندارد.

    راه اندازی مجدد سامانه در گرو تصویب مجلس

    محمودزاده همچنین درباره? وضعیت سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، گفت: اواسط سال گذشته پیشنهادی را برای الزام کد رهگیری به دولت ارائه دادیم که این موضوع تبدیل به لایحه و با تصویب مجلس به قانون تبدیل شود تا قابلیت اجرا داشته باشد. امیدواریم در حداقل زمان این کار صورت گیرد چراکه دریافت کد رهگیری و درج آن در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می تواند به شفافیت بازار کمک کند.

    دولت به مسکن ملی تحرک می‌دهد؟

    دی ماه 1397 طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با هدف احداث 400 هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی کلید خورد. جامعه هدف این طرح نیز اقشار متوسط و پایین اعلام شد اما به نظر می رسد این برنامه با سرعت قابل انتظار پیش نرفته است.

    یکی از پاشنه آشیل‌های مسکن مهر هر که در مسکن ملی هم برطرف نشد بی توجهی به بخش خصوصی بود. مشکلی که به نظر می رسد امسال وزارت راه و شهرسازی می خواهد آن را برطرف کند.

    به دنبال اعلام شعار سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، وزارت راه و شهرسازی بر آن شد تا از تمام ظرفیت خود برای افزایش تولید مسکن استفاده کند و در روزهای ابتدایی سال، اجرای طرح جدید ایران به همه استان ها ابلاغ کرد.

    مطابق این برنامه، هرکس ظرفیت ای هم از زمین، سرمایه یا توان فنی دارد می‌تواند در این پروژه وارد شود؛ پیدا کردن خریدار واحدهای مسکونی با دولت است و تا پایان پروژه روابط سازنده و متقاضی را نظارت می کند. بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، هزینه ساخت واحدها از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود و به خریدار انتقال می یابد.

    همچنین به گفته او، در همین روزهای اخیر استقبال خوبی از طرف سازندگان شده است.

    گفتنی است؛ سازندگان، مالکان یا سرمایه گذارانی که تمایل دارند وارد این طرح شوند باید به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها مراجعه کنند، تشکیل پرونده بدهند و در خصوص مشخصات و قیمت به جمع‌بندی برسند. بعد از آنکه مستندات تکمیل شد پروژه مورد نظر روی سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی قرار می گیرد.

    جدا از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه که به نظر می رسد با یک روند لاک‌پشتی جلو می‌رود، سه برنامه دیگر دولت برای کنترل بخشی به بازار مسکن، احتمالاً زودتر به نتیجه می رسد.




جنگ آب در طول تاریخ


 

  • جنگ آب در طول تاریخ

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکونومیست، آب در طول تاریخ یعنی از 3000 سال قبل از میلاد تا سال 2019 موضوع درگیری بوده است. در نقشه زیر پراکندگی جنگ آب به عنوان منابع یا سیستم‌های آب به عنوان تلفات درگیری، آب به عنوان ماشه یا دلیل اصلی درگیری و آب به عنوان سلاح درگیری نمایش داده شده است.




منتظر چه تلفن‌های هوشمندی در سال 2020 باشیم (2)| صفحه‌های 120 هرتزی، شارژ سریع و قیمت بالاتر


 

  • منتظر چه تلفن‌های هوشمندی در سال 2020 باشیم (2)| صفحه‌های 120 هرتزی، شارژ سریع و قیمت بالاتر

    صفحه نمایش تلفن گوگل پلاس 4، اگر ویژگی مربوط را فعال کرده باشید، می‌تواند به صورت صفحه سریع درآید

    • صفحه‌های 120 هرتزی فراگیر می‌شوند

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت صفحه‌های تلفن‌های رده بالا همچنان وضوح بیشتر و رنگ‌هایی دقیق‌تر و اشباع‌شده‌تر را به نمایش خواهند گذاشت. اما این صفحه‌های نمایش «سریع‌تر» هم می‌شوند و «سرعت تازه‌سازی» (refresh rate) آنها به 120 هرتز خواهد رسید- گزارش‌ها حاکی از آن است که تلفن گلکسی S11 در سال 2020 این ویژگی را خواهد داشت.

    سرعت تازه‌سازی معمول در صفحه‌های نمایش تلفن‌های هوشمند 60 هرتز است. این عدد به این معناست که شمار دفعاتی که تصاویر روی صفحه نمایش تلفن شما تجدید می‌شوند، 60 بار در ثانیه است.  

    سرعت تازه‌سازی بیشتری باعث می‌شود گرافیک‌ها نرمتر به نظر برسند و این ویژگی برای بازی‌های با سرعت بالا و گرافیک سنگین اهمیت دارد. این ویژگی همچنین گرافیک‌ها را برای ویدئوهای 4K، انیمیشن‌های صفحه نمایش و حتی اسکرول کردن در صفحه وب یا کشوی اپلیکیشن تقویت می‌کند

    سرعت تازه‌سازی بالاتر همچنین می‌تواند جزئیات یا پاسخدهی گرافیک AR (واقعیت افزوده) را بهبود بخشد که ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد، اما اکنون عمدتا در بازی‌های کامپیوتری ماننند پوکمن گو استفاده می‌شود.

    در حال حاضر فقط معدودی از تلفن‌ها مانند وان‌پلاس 7T و گوگل پیکسل 4 صفحه‌های نمایش 90 یا 120 هرتزی دارند. البته تنظیم صفحه نمایش روی سرعت بالاتر در این تلفن‌ها انتخابی است، زیرا افزایش سرعت تازه‌سازی صفحه تا 50 درصد(90 هرتز) یا 100 درصد (120 هرتز) باعث می‌شود باتری سریع‌تر خالی شود.

    آیفون 11 پرو با یک شارژ کننده سریع 18 واتی در جعبه‌اش همراه می‌شود

    • شارژ سریع سریع‌تر می‌شود

    یکی از بخش مهم تلفن باتری آن است. اگر باتری تلفن شما خالی باشد، عملا تلفنتان بی‌استفاده می‌شود.

    یک راه حل برای حفظ شارژ باتری به کار بردن باتری‌های بزرگتر است. یک راه دیگر استفاده از باتری‌های با شارژ سریع است. هدف شارژ سریع این است که اگر ذخیره باتری‌تان در حدی نیست که همه مشکلات‌تان را حل کند، دست کم در مدت کمی در حد 30 دقیقه می‌توانید باتری‌تان را کاملا شارژ کنید.

    برای مثال تلفن گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژ کننده 25 واتی همراه است که باتری خالی تلفن را در حدود یک ساعت پر می‌کند. این تلفن همچنین با شارژ کننده 45 واتی می‌تواند کار کند که باتریش را در حداکثر نیم ساعت پر می‌کند.

    اپل هم در سال 2019 به شارژ سریع توجه کرد و یک شارژر سریع 18 واتی با آیفون‌های 11 پرو و پرو مکس همراه کرد.

    بنابراین کاملا  انتظار می‌رود که شارژ سریع و حفظ باتری در سال 2020 نیز در کانون توجه‌ها باقی بماند. سریع‌ترین شارژ کننده‌ها در طول سال مشخص خواهند شد و بالقوه سامسونگ هم احتمالا شارژ کننده‌های 45 واتی برای گران‌قیمت‌ترین تلفن‌هایش عرضه خواهد کرد.

    کمترین انتظاری که می‌توان داشت این است که اپل و سایر رقبا تلاش کنند که فاصله خود با شارژ کننده 25 واتی سامسونگ را با ارائه شارژ کننده‌های سریع خود از میان بردارند.

    • تلفن‌های پیشرفته‌تر گران‌تر می‌شوند

    قیمت‌های تلفن‌های هوشمند در چند سال گذشته در حال افزایش بوده‌اند و ویژگی‌های جدید دوربین و اندازه بزرگتر صفحه نمایش به عنوان توجیه این اوج‌گیری قیمت ذکر شده است.

    تلفن‌هایی که از شبکه 5G حمایت می‌کند، طراحی صفحه نمایش آن تاشو است و دوربین، باتری و پردازشگر آن تقویت شده است، دست کم در تلفن‌های رده بالا قیمت بالاتری خواهند داشت. اما در عین حال شاهد قیمت‌های متعادل برای تلفن‌های میان‌رده خواهیم بود که از تکنولوژی‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

    تلفن‌هایی که فقط شبکه‌های 4G را پوشش می‌دهند یا از یک پردازنده میان‌رده 5G مانند تراشه اسنپ‌دراگون 765 استفاده می‌کنند، می‌توانندن هزینه‌ها را پایین نگه دارند. اما در مجموع انتظار داشته باشید که تلفن‌های 5G، قیمت‌های بالاتری نسبت به تلفن‌های 4G با همان قطعات داشته باشند.

    همچنین ممکن است تلفن‌های 5G ارزان‌قیمت‌تر با وجود پشتیبانی از 5G، برای حفظ قیمت پایین ویژگی‌های فنی دیگرشان چندان پیشرفته نباشد.




 

انتخاب اسم ایرانی

اسم یا نام هر انسانی نشانه ای از هویت او می باشد. همگی ما بسیاری از دوستان و آشنایان را می شناسیم که به خاطر اسمشان دچار مشکلات و معضلات در زندگی روزمره شان شده اند و از نظر روحی و روانی تحت فشار، چه از طرف جامعه و چه از طرف خودشان به دلیل مانوس نبودنشان با اسم خود بوده‌اند.

اسم و تاثیر آن روی شخصیت کودک

به نظر من حتی شخصیت انسان ها مطابق با اسم آنها شکل می گیرد. شاید بخواهید فرزندتان دارای مقام و منزلت باشد یا که شخصیتش مشابه اسطوره ای تاریخی در ایران باستان یا که نه فرزندی بسیار معنوی بار بیاید. بستگی به روحیه شما پدر مادر دارد. اما چیزی که مهم است این چهارچوب است. در قالب این چهارچوبی که در ادامه خواهیم گفت، اسم هایی که در هر زمان و مکانی بتوانند به فرزندتان اعتماد به نفس و ارزش بدهد انتخاب کنید. به طرزی که وقتی اسمش را معلمش، دوستانش یا هر مخاطب دیگری صدا میزند خودش از شنیدن آهنگ و معنای اسمش لذت ببرد، احساس غرور کند و حس کند مخاطب نیز چنین حسی دارد.

Iranian-names.jpg

راهنمای انتخاب نام

آهنگ اسم

آهنگ اسم مهم است. صدا کردن بعضی اسم ها در انسان حس آرامش می‌دهد. اسم های ایرانی عمدتاً این آهنگ را دارند و دلنشین هستند. ندا، آوا، ژیلا و نام های از این قبیل به خصوص برای دخترها که روحیات لطیفی دارند مناسب و خوش آواست.

معنی اسم های فارسی که خود نشانی از تاریخ و اصالت سرزمین پارس است و با حرف و اشاعه این اسم ها یادآور گنجهایی میشویم که ریشه و اصالت ما در آن است نسل به نسل منتقل می شود.

اسم هایی که به سهولت ادا می شوند

متاسفانه بعضی از اسم ها با توجه به اینکه بسیار با محتوا هستند. بسیار با اختصار گفته می شود البته اشتباه از طرف گوینده است و متاسفانه اصل اسم با این اختصار گویی به اسمی بی محتوا تبدیل می شود.

اسم زیبا

با توجه به چهار چوب های گفته شده اگر اسم ها را دسته بندی کنیم به شکل زیر در می آیند:

1.      اسم های با محتوایمقام، منزلت و قدرت

2.      اسم های اسطوره ای

3.      نام های با محتوای معنوی و عاشقانه

آهنگ اسم و سهولت در گویش

در چهارچوب فوق با توجه به علایق پدر و مادر میتوان آهنگ صدا و سهولت در گروهش را نیز اضافه نمود.در صورت علاقه به اختصارگویی اسم سهولت در گویش اسم حتما در نظر گرفته شود.

در آخر باید بگوییم که می توانید فهرست کامل اسم های ایرانی را در سایت تخصص اسم ببینید:

اسم دختر

اسم پسر

به امید روزی که تمام ایرانیان اسم های زیبای ایرانی داشته باشند و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.




باران ِتهران آلوده است؟ - همشهری آنلاین


 

  • باران ِتهران آلوده است؟ - همشهری آنلاین

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یک کارشناس هواشناسی در این زمینه گفت: ممکن است در دقایق ابتدایی بارش میزان آلاینده‌هایی که با بخار آب ترکیب شده‌اند، زیاد باشد اما با توجه به همراهی وزش باد با باران، آلاینده‌ها از سطح زمین دور می‌شوند.

    احد وظیفه اظهار کرد: جو هیچ‌وقت عاری از آلاینده‌های سمی مانند NOX و SOX نیست و این آلاینده‌ها به هر حال با بخار آب ترکیب می‌شوند. به‌طور کلی در کره زمین هم میزان آلاینده‌های هوا افزایش پیدا کرده و در نتیجه میزان باران‌های اسیدی بیشتر شده است.

    او افزود: ممکن است در دقایق ابتدایی بارش میزان آلاینده‌هایی که با بخار آب ترکیب شده‌اند، زیاد باشد اما باید در نظر داشت که بارش باران معمولا با وزش باد همراه است و باد می‌تواند آلاینده‌ها را دور کند.

    این کارشناس هواشناسی گفت: شب گذشته جریانات شمالی کم‌فشار به سواحل شمال کشور کشیده شد و در پی آن وزش باد را در سطوح زیرین جو داشتیم. بنابراین وزش باد سبب بهبود کیفیت هوا در برخی مناطق تهران شد.

    مسئولان سازمان هواشناسی کشور از چند روز پیش بارندگی باران در تهران طی امشب و فردا را پیش‌بینی کرده‌اند. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این رابطه با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (4 دی) گفت: آسمان تهران امشب بارانی می‌شود.

    صادق ضیاییان درباره احتمال بارش باران در دو روز آینده هم گفت: آسمان تهران فردا (5 دی) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و بارش باران همراه با وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (6 دی) هم نیمه ابری و در بعضی ساعات بارش پراکنده همراه با وزش باد با  حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.