سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پذیرش بدون آزمون 600 دانشجوی ارشد دانشگاه تهران


 

  • پذیرش بدون آزمون 600 دانشجوی ارشد دانشگاه تهران

    افسانه محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تنها دارندگان طلای دانش‌آموزی از شرکت در آزمون کنکور سراسری معاف هستند، اظهار کرد: دارندگان مدال‌های نقره و برنز ملزم به شرکت در آزمون کنکور سراسری هستند و پس از اعلام نتایج در صورت تمایل می‌توانند مجدداً 5 رشته را انتخاب کنند و سازمان سنجش بررسی و در صورت کسب حداقل 80 درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرش شده در آن رشته معرفی‌نامه پذیرش به دانشجو در دانشگاه مورد تقاضا را خواهد داد. در دانشگاه تهران هر سال شمار قابل توجهی از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی پذیرش می‌شوند.

    وی با بیان این‌که هنوز نتایج نهایی المپیاد علمی دانشجویی اعلام نشده است، گفت: در مرحله نخست 52 نفر از برگزیدگان این دوره از المپیاد دانشجویی از دانشجویان دانشگاه تهران بوده‌اند.

    کارشناس مسئول بنیاد نخبگان دانشگاه تهران با بیان این‌که از رتبه یک تا 15 المپیاد دانشجویی می‌توانند بدون آزمون وارد مقطع کارشناسی ارشد بشوند، گفت: البته دانشگاه‌های برتر نظیر شریف و تهران تنها رتبه 1 تا 3 المپیاد دانشجویی را بدون آزمون پذیرش می‌کنند بقیه رتبه‌ها(از 3 تا 15) بدون آزمون جذب دانشگاه‌های دیگر می‌شوند.

    محمدی با بیان این‌که طبق آئین‌نامه وزارت علوم 15 تا 25 درصد برتر ورودی‌های هر رشته می‌تواند بدون آزمون از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد بروند، افزود: پذیرش در دوره دکتری هم به داشتن سوابق علمی، پژوهشی نظیر مقالات، کیفیت و نمره پایان‌نامه، تألیف کتاب و ... است و 20 درصد کل نمره به مصاحبه حضوری دانشجو اختصاص دارد دانشگاه تهران در سال 98 تقریباً حدود 70 نفر از داوطلبین بدون آزمون دکتری را پذیرش کرده است.